Käymme myyntivinkeissä läpi, mitä kaikkea ryhmän tulee huomioida varainhankinnassa, jotta siitä tulee mahdollisimman onnistunut.
Varainhankinnan tärkein asia on muodostaa ryhmän tavoitteet ja ydinviesti. Kuinka paljon haluamme saada tuottoa kuukaudessa? Minkälaisesta ryhmästä on kyse ja miksi teemme varainhankintaa? Miten voit tukea meitä?
Myyntivinkeissä käymme läpi lisäksi varainhankinnan kohderyhmiä, myyntikanavia sekä miten viestit ryhmän jäsenille varainhankinnasta.
Varainhankinnan aluksi on tärkeää sopia yhdessä sen tavoite. Sen jälkeen lopuissa kohdissa suunnitellaan, miten asetettuihin tavoitteisiin päästään.
Varainhankinnan tavoitteeseen kuuluu kaksi asiaa: mitkä kohderyhmät haluamme tavoittaa ja mikä on ryhmän ja sen jäsenten myyntitavoitteet ja kokonaistuotto.
Haluamme tavoittaa varainhankinnallamme kaikki määritellyt kohderyhmät.
Ryhmän tavoite on myydä 50 tuotetta ensimmäisenä kuukautena.
Lisäksi annamme jokaiselle jäsenelle henkilökohtaiseksi myyntitavoitteeksi 5 Storytel-kokeilujaksoa, 3 puhelinliittymää sekä yksi sähkösopimus. Näin kokonaismyyntitavoite on 230 tuotetta ja 2250 euroa (kun jäseniä 20hlö).
Myynnin tavoitteena on tavoittaa kaikki määritellyt kohderyhmät. Nyt kirjataan, mitkä ovat ryhmän varainhankinnan kohderyhmät.
Kohderyhmiin voi kuulua sekä ryhmän että jäsenten lähipiiri.
Kohderyhmiin voi siten kuulua ryhmän seuraajat sosiaalisessa mediassa, ryhmän yhteistyökumppanit sekä jäsenten lähipiiri.
Hyvä ydinviesti on ytimekäs ja jää mieleen. Se on lyhyt ja vetoaa enemmän tunteisiin kuin järkeen. Tärkein osa ydinviestiä on MIKSI varoja hankitaan. Sen yhteydessä voit kertoa ryhmän tehtävästä. Näin vedotaan lukijan tunteisiin ja herätetään reaktioita.
Lisäksi viestiä voi tehostaa ryhmään liittyvällä kuvalla.
Some-postauksissa emojit lisäävät lukijoiden reaktioita, ja siten kasvattaa tuottoja. Sähköposti- ja Whatsapp-viesteissä ei välttämättä kannata käyttää emojeita, koska viestit ovat henkilökohtaisempia, jolloin emojien käyttö voi aiheuttaa osalle henkilöistä vastareaktion.
Seuramme tarkoitus on edistää lasten ja nuorten harrastustoimintaa sekä tuoda iloa ympärillemme. Nyt teemme varainhankintaa toimintamme tueksi 🙏
Toimintaamme voit tukea ILMAISEKSI nappaamalla itsellesi kuukaudeksi Storytelin äänikirjat 📕📒📔 - siis hintaan 0€ 😲😲 Saamme 5€ palkkion jokaisesta Storytel-kokeilujaksosta.
Sivuillamme on myös muita hyviä etuja 🧘📱📺
TOIMI NÄIN:
👉 (KOPIOI OMAN VERKKOKAUPPASI LINKKI TÄHÄN)
Valitse haluamiasi etuja ja samalla tuet ryhmäämme!
Kiitos tuestasi 💚
Myyntikanavia pitkin tavoitat määritellyt kohderyhmäsi. Myyntikanavia ovat esimerkiksi Facebook, Instagram, sähköposti, myyjäisissä esitteet, flaijerit naapureiden postilaatikoihin tai vaikka tapahtumissa osallistujille.
Myyntikanavia on lukematon määrä. Mutta myös kanavan laatuun tulee kiinnittää huomiota. Parhaiten myynnin saa aikaan suorakontaktoinnilla eli esimerkiksi puhelimella tai kasvokkain. Verkkokaupan osoite kannattaa aina laittaa viestillä tai sähköpostilla.
Valittuasi myyntikanavat käy jokainen kohderyhmä läpi ja valitse, millä myyntikanavalla aiot tavoittaa heidät.
Jäsenille voi lähettää opastavan viestin, jossa kerrotaan varainhankinnasta, myyntitavoitteista sekä vinkkejä miten myyntiä voi tehdä.
Jäsenet saadaan sitoutettua varainhankintaan osallistamalla heitä sen suunnitteluun sekä antamalla henkilökohtaiset myyntitavoitteet. Vaikka kaikki eivät pääsisi tavoitteisiin, on tärkeää, että kaikki yrittävät.
Muista viestiä jäsenille myynnin etenemisestä sekä tsemppaa varainhankinnan edetessä.
Jäsenille kannattaa laittaa malliksi ryhmän ydinviesti ja esittelyvideo.
"Tehdään uudenlaista varainhankintaa hankkiaksemme varoja tulevaa kisamatkaa varten. Myynti tapahtuu verkkokaupallamme, jonka osoite on: (KOPIOI OMAN VERKKOKAUPPASI LINKKI TÄHÄN)
Meidän ei tarvitse itse rahastaa tai toimittaa tuotteita, vaan palvelu toimittaa ne automaattisesti.
Jotta saisimme tarvittavat varat hankittua, tulee jokaisen koittaa myydä 5 Storytel-kokeilujaksoa, 3 puhelinliittymää sekä yhden sähkösopimuksen. Näin saisimme kerättyä kassaan 2000 euroa (20 jäsentä).
Hyviä kohderyhmiä ovat esimerkiksi tutut ja sukulaiset, naapurit ja työkaverit. Heitä kannattaa tavoitella soittamalla, Whatsappilla, sähköpostilla tai flaijereilla. Lisäksi ryhmämme postauksen jakaminen somessa auttaa!
Kerron tuottomääriä myynnin edetessä. Eiköhän kerätä hyvä tuotto!
Olisiko teillä myyntiin hyviä ideoita? ✌️"
Seuraa, tavoittaako ydinviestinne halutut kohderyhmät ja saako se heissä reaktion aikaan. Reaktion tehokkuutta voi seurata sometykkäyksistä ja saadusta myynnistä.
Viestiä on tärkeää toistaa muutaman päivän välein. Monet eivät reagoi ensimmäisellä kerralla tai näkevät sen tilanteessa, jossa eivät kerkeä tukemaan, joten muutamalla toistolla saatte paremman tuoton.
Laskeskelimme vähän. 🤓✌️
Jos jokainen jäsenemme tilaisi kuukauden mittaisen MAKSUTTOMAN kokeilujakson Storytelin äänikirjapalveluun seuramme kampanjakoodilla, saisi seuramme siitä 15 000 euroa. 🤑
No joo, aika paljon vähempikin riittäisi, mutta jokainen euro tulisi tarpeeseen.
MITÄ VOIT SIIS TEHDÄ?
Mene osoitteeseen:
👉 (KOPIOI OMAN VERKKOKAUPPASI LINKKI TÄHÄN)
Valitse haluamiasi etuja ja samalla autat ryhmäämme!
KIITOS 💚💚💚
Ps. Voit lisätä tykkäyksillä, kommenteilla ja jakamisella näkyvyyttä 🌟
Hyvinkään Palloseuran ensimmäinen postaus noudatteli normaaleja seuran reaktiomääriä.
Tällä postauksella seuraajat saivat ensimmäisen kerran tietoonsa, että HyPSillä on varainhankinta menossa.
Mutta vasta toinen postaus sai ihmiset kunnolla liikkeelle ja tuottoa seuralle. Katso alta.
Hyvinkään Palloseura onnistui aktivoimaan seuraajansa kampanjan toisella postauksella. Tässä vaiheessa suurin osa seuraajista oli jo tietoisia meneillään olevasta varainhankinnasta ensimmäisen postauksen ansiosta.
Postaus tavoitti yli 10 kertaisen määrän heidän normaaliin postaukseen verrattuna.
Toinen postaus itsessään oli onnistunut, koska sen ydinviesti on selkeä: